Piątek, 25.05.2018 Imieniny obchodzą:  Grzegorz, Imisława, Maria Magdalena
Miasto Region 01.05.2018 08:07

Autobus zamiast pociągu. Kolejny etap prac na trasie do Poznania

Fot. PKP PLK S.A.

Od soboty, 5 maja pasażerów kolei na trasie z Piły do Poznania czekać będą kolejne utrudnienia. Na odcinku Piła - Oborniki Wielkopolskie zostanie wprowadzona zastępcza komunikacja autobusowa.

To kolejny etap modernizacji linii kolejowej z Piły do Poznania. Od soboty, 5 maja na trasę wrócą pociągi Wargowo - Oborniki Wielkopolskie. Zastępcza komunikacja autobusowa zostanie za to uruchomina na długim odcinku między Piłą a Obornikami Wielkopolskimi. - Do 1 września wykonawca będzie prowadził wymianę torów i sieci trakcyjnej. Przebudowane będą przejazdy kolejowo-drogowe i zmodernizowane urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Pasażerowie składów dalekobieżnych nadal pojadą przez Krzyż lub Stargard. Szczegółowe informacje dla podróżnych dostępne są na stronach internetowych przewoźników oraz stronie www.portalpasazera.pl - informuje Zbigniew Wolny ze spółki PKP Polskie Linie Kolejowe.

 

 

- Modernizacja 94-kilometrowej linii skróci czas przejazdu z Poznania do Piły o około 40 minut - z około 2 godzin do 1 godziny i 20 minut. Wybudowane zostaną 4 przystanki: Poznań Podolany, Złotniki Grzybowe, Złotkowo i Bogdanowo. Przebudowane zostaną stacje: Złotniki, Wargowo, Oborniki Wielkopolskie, Rogoźno Wielkopolskie, Budzyń, Chodzież, Dziembówko, Piła oraz przystanki: Poznań Strzeszyn, Golęczewo, Chludowo, Oborniki Miasto, Rożnowo, Parkowo, Tarnowo Rogozińskie, Sokołowo Budzyńskie, Ostrówki koło Chodzieży, Milcz, Piła Kalina. Wszystkie obiekty będą wyposażone w nowe wiaty i siedzenia. Komfortową obsługę zapewni także czytelne oznakowane, system informacji oraz oświetlenie. Dla osób o ograniczonej mobilności na wszystkich stacjach i przystankach przewidziane są udogodnienia. Na stacjach w Chodzieży i Pile wyremontowane będą przejścia pod torami. Tunel w Pile będzie wyposażony w windy - dodaje Zbigniew Wolny. 

 

Po oddaniu do użytku zmodernizowanej w całości trasy kolejowej Piłę z Poznaniem ma połączyć dwa razy więcej pociągów niż obecnie. - My jako samorząd województwa, organizator przewozów regionalnych, na tej linii uruchamiamy obecnie jedneaście par pociągów w ciągu dobry. To jest bardzo mało. Ta linia jest najmniej eksploatowana właśnie przez jej stan techniczny. Ale naszym zamiarem - i to mogę potwierdzić oficjalnie - jest to, że po zmodernizowaniu tej linii zamówimy tu przynajmniej podwojoną liczbę połączeń. Mówimy o dwudziestu, a nawet ponad dwudziestu parach pociągów na dobę - mówił w sierpniu 2017 roku w Pile wicemarszałek Województwa Wielkopolskiego Wojciech Jankowiak.

 

Remont linii kolejowej Piła - Poznań ma zakończyć się najpóźniej w grudniu 2019 roku. Modernizacja linii jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Wielkopolskiego. Wartość projektu to około 500 milionów złotych netto. Wysokość dofinansowania z Unii Europejskiej to około 425 milionów złotych netto, tj. 85% wartości zadania.

 

Przypomnijmy - w październiku 2015 roku zakończył się remont budynku dworca PKP Piła Główna. Polskie Koleje Państwowe przywróciły mu dawny, zabytkowy charakter. Pod nadzorem konserwatora zabytków zostały odrestaurowane elewacje i pomieszczenia wewnątrz obiektu. Pilski dworzec został też w końcu dostosowany do osób niepełnosprawnych - zainstalowano windę, a plan dworca został opisany także w języku Braile'a. Na dworcu stanęły również elektroniczne tablice informacyjne z dotykowymi ekranami. Na terenie zmodernizowanego dworca powstał też parking na kilkadziesiąt aut. ZOBACZ ZDJĘCIA: Pilski dworzec po modernizacji.

wasze newsy

W ramach naszych serwisów internetowych stosujemy pliki cookies. Zgadzam się | Chcę zapoznać się z polityką prywatności